ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΠΟΛΙΟΡΚΕΙ

 « Ύστερα από τα πράγματα αυτά, και αυτή την αλήθεια, ο Σενναχειρείμ, ο βασιλιάς της Ασσυρίας, ήρθε και μπήκε μέσα στον Ιούδα, και στρατοπέδευσε ενάντια στις οχυρές πόλεις, και είπε να τις υποτάξει στον εαυτό του.» Β Χρον.32/1

   Ποιά είναι τα πράγματα και η αλήθεια που ξεσήκωσε τον Σενναχειρείμ τον βασιλιά των Ασσυρίων να εκστρατεύσει εναντίον της Ιερουσαλήμ και του βασιλιά Εζεκία; Ποιές σκοτεινές δυνάμεις βρίσκονται πίσω από τον Σενναχειρείμ και τους απεσταλμένους του;

   Η αλήθεια είναι ότι ο Εζεκίας είχε αρχίσει τις μεταρρυθμίσεις, είχε κάνει ένα Πάσχα με συμμετοχή όλου του λαού και των άλλων φυλών ακόμη, είχε καταστρέψει τα αγάλματα, επισκεύασε και ξαναλειτούργησε τον Ναό που είχαν εγκαταλείψει, έβαλε σε τάξη τις υπηρεσίες του Ναού, είχε απομακρυνθεί από τις παραδόσεις που είχαν χάσει την αξία τους και είχαν οδηγήσει στην ειδωλολατρία, είχε κατασυντρίψει ακόμα και το χάλκινο φίδι, το μέσο που ο Θεός είχε χρησιμοποιήσει για να σώσει τους προγόνους του από τα θανατηφόρα φίδια στην έρημο και ο λαός θύμιαζε σε αυτό. Είναι ειδωλολατρία να λατρεύουμε τις ενέργειες και τα μέσα που ο Θεός εμπνεύστηκε σε κάποια στιγμή του χρόνου για να σώσει είτε τους προγόνους μας, είτε εμάς τους ίδιους. Είναι σημάδι ότι έχουμε υποκαταστήσει τη λατρεία του Ζωντανού Θεού με παραδόσεις που δε φέρνουν ζωή και χρειαζόμαστε μετάνοια και επιστροφή «στον βράχο από τον οποίο λατομηθήκαμε και στο στόμιο του λάκκου, από το οποίο ανορυχθήκαμε».

   Ο Εζεκίας αναζωπυρώνεται και εκζητάει τον Θεό με όλη την καρδιά του, πράττει το ευθύ, ευοδώνεται, και μαζί του αναζωπυρώνεται και ο λαός, και ο Θεός τους ευλόγησε τόσο έντονα που υπήρχε αφθονία και περίσσευμα στις προσφορές για τον Ναό, τους ιερείς και τους Λευίτες.

   Τότε ακριβώς ήταν που ο βασιλιάς της Ασσυρίας ξεσηκώθηκε και άρχισε να πολιορκεί την Ιερουσαλήμ. Δε ξεσηκώθηκε όσο ο Ναός ήταν παρατημένος, όσο ο Ιούδας λάτρευε τα είδωλα, αλλά ξεσηκώθηκε όταν μία νεκρή πίστη και μία πεθαμένη λατρεία ανασταίνονταν για να δώσουν τη δόξα και τη λατρεία στον μόνο Αληθινό Θεό, σε Εκείνον που μόνο ανήκει!

   Ο  Σενναχειρείμ είπε να υποτάξει τις πόλεις του Ιούδα στον εαυτό του. Να είσαι βέβαιος πως, όταν η θρησκεία αισθανθεί ότι απειλείται θα πολιορκήσει με απειλές, με φόβους, με ψέματα και διαστροφή της αλήθειας, σαν αυτά που είπε ο Ραβ-σάκης,  μιλώντας μάλιστα στη γλώσσα των Ιουδαίων, με σκοπό να υποτάξει και πάλι όσα μέχρι πριν λίγο ήταν δικά του. «Να μην ακούτε τον Εζεκία· επειδή, έτσι λέει o βασιλιάς της Ασσυρίας: Κάντε μαζί μου συμβιβασμό, και βγείτε έξω προς εμένα· και φάτε κάθε ένας από την άμπελό του, και κάθε ένας από τη συκιά του, και πιείτε κάθε ένας από τη δεξαμενή του· έως ότου έρθω, και σας πάρω σε γη όμοια με τη γη σας, γη με σιτάρι και κρασί, γη με ψωμί και αμπελώνες, γη με λάδι και μέλι, για να ζήσετε και να μη πεθάνετε· και να μη ακούτε τον Εζεκία, όταν σας απατάει, λέγοντας: O Κύριος θα μας λυτρώσει». (Β Χρον.32/11)

   Ήταν ο περιούσιος λαός, ζούσαν στην Ιερουσαλήμ, μα είχαν ξεπέσει σε λατρείες ειδώλων, και όσο ζούσαν σε αυτή την ψευδαίσθηση και πλάνη οι δαιμονικές δυνάμεις δε ξεσηκώθηκαν εναντίον τους. Όταν ο Σενναχειρείμ , ο βασιλιάς του θρησκευτικού πνεύματος έχασε τους λατρευτές του, τότε ξεσηκώθηκε. Και είναι φορές που η ζωή μας μοιάζει με τη ζωή εκείνων των Ιουδαίων, λατρεύουμε τον βασιλιά της Ασσυρίας, που επιμελώς κρύβεται σε τελετές, σε παραδόσεις που έχουν μπει στο πετσί μας, και σε θρησκεύματα που δεν έχουν ζωή.

   Η αποστολή του Σενναχειρείμ και των απεσταλμένων του δεν ήταν να καταλάβει την Ιερουσαλήμ για να πάρει το χρυσάφι της. Όλα γίνονται για να εξουθενωθεί το μοναδικό θυσιαστήριο.  «Μπροστά σε ένα μόνο θυσιαστήριο θα προσκυνάτε και θα θυμιάζετε;»(Β Χρον. 32/12). Αυτός είναι πάντοτε ο σκοπός των δαιμονικών δυνάμεων. Να επιβάλουν ένα θρησκευτικό πνεύμα, να κρύψουν το έργο του Σταυρού, που είναι πλήρες και τέλειο, και τελικά να καταλήξουμε στην ειδωλολατρία. Κι αυτό συμβαίνει και θα συμβαίνει πάντοτε. Διότι, «η πάλη μας δεν είναι ενάντια σε αίμα και σάρκα, αλλά ενάντια στις αρχές, ενάντια στις εξουσίες, ενάντια στους κοσμοκράτορες του σκότους τούτου του αιώνα, ενάντια στα πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια. Γι’ αυτό, αναλάβετε την πανοπλία του Θεού, για να μπορέσετε να αντισταθείτε κατά την πονηρή ημέρα, και αφού καταπολεμήσετε τα πάντα να σταθείτε.»

   Στο καταπέτασμα που με τη θυσία του Ιησού σκίστηκε στα δύο από πάνω μέχρι κάτω, το πνεύμα της θρησκείας θα απαιτήσει να βάλεις μπαλώματα.  Το Άγιο Πνεύμα το είχε διαβλέψει και φανερώσει στον Ιωάννη: « Παιδάκια, φυλάξτε τον εαυτό σας από τα είδωλα

Στον Θεό η δόξα! 

Δ. Γ.